Minu isiklik seisukoht ja arvamus sellest mis on droonifoto ja mis aerofoto
(esimese aerofoto tegin 2007 ja esimese droonifoto 2013),
DSC_0310 margus vilisoo mxm aerofoto

Mis on aerofoto ehk lennufoto:
* aerofoto on tehtud lennukilt, helikopterilt või muult lennuvahendilt kus kasutatakse fotoaparaati mis on fotograafil käes (peegelkaamera, telefon jne).
Mis on droonifoto:
* droonifotot tehakse kaugjuhtimispuldi abil kus saadetakse lennumasin kõrgustesse maapealset vaatama,

Pildistajaks, siis: aerofotograaf ja/või droonifotograaf (mina nimetan siiski peamiselt ühisenimetusena – aerofotograaf)

Mida valida ning mille poolest erineb aerofoto droonifotost?

 

AEROFOTO:aerofotograaf Margus Vilisoo_MXM7051

* lennukilt ning helikopterilt pilti tehes ei ole võimalik väga madalale laskuda ning seepärast on pildistamisel kõrguspiirang – see on üks kõige
suuremaid erinevusi!
* lennu planeerimine nõuab väga head ettevalmistust:
– jälgida tuleb ilmaolusid (seda loomulikult ka drooni puhul),
– leida lennumasin koos piloodiga,
– sobitada kliendi soov ning pildistamiseks valitud kellaaeg (tihtipeale on ilm sobilik ning siis pole pilooti või vastupidi). 2016juuni05_MXM-3078_fb
-arvestada lennuliiklusega (teinekord ei ole võimalik lennata sihtkohta ennem kui “suuremad” lennukid on “rajalt” möödunud, see aga tähendab seda, et tuleb tiirutada minuteid “mitte sobilikus” lennualas ning oodata luba (rahaline kulu suureneb)).
* Eeliseks on hea kvaliteediga fotod – pildistamisel saab kasutada peegelkaamerat (seda saab teha ka droonifoto puhul, aga üldiselt on vähesed droonid sellise tehnikaga varustatud),
* Eeliseks on võimalus suhteliselt lühikese ajaga katta suur maaala, et teinekord on kümneid objekte mida saab ühildada ning siis olen taevalaotuses nagu rallis kaardilugeja/fotograaf, et legend (legend tuleks pähe õppida, sest nii on kindlam mitte midagi unustada) on kaasas ning töö käib (arvesta, et lennumasin liigub u 150km/tunnis ning objektid mööduvad kiiresti ning valearvestus maksab valusalt kätte (kasuks tuleb orineteerumisvõime!). Lisaks on väga oluline piloodi ja minuvaheline koostöö – see on meeskonnatöö!

siin näha üks legend mille põhjal on reaalne lend tehtud (lisaks sellele kaardile koostan alati lähikaardid ning võttenurga suunad samuti lähenemise teekonna, sest kõrgel muutub kõik kiiresti ning siis pole enam aega mõttetööks),

 

lend 24mai15

DROONIFOTO: 

aerofoto_MXM2415

* põhimõtteliselt maapinnalt kuni 120m (erijuhtudel ka kõrgemalt). vajalik on lennuluba (sellest hetkel lähemalt ei peatu),
* piirangud seotud ilmaoludega (tugev tuul – seda probleemi üldiselt aerofoto tegemisel ei ole),
* piirangud seotud samuti objektidega mille kohal lennatakse – ei tuleks kõnealla, et lend tehakse sadamaalal kus mahutid mis võivad plahvatada (mahutite juures pole lubatud isegi tavalist telefoni kasutada, tean seda sellepärast, et on olnud võimlus seal pildistamas käija)
* foto kehvem kvaliteet võrreldes aerofotoga kuna droonidel kasutatavad kaamerad ei tee nii kvaliteetset pilti võrreldes peegelkaameraga (va kui droon on varustatud väga heade kaameratega). siiski on droonifoto kvaliteet täiesti sobilik webis kasutamiseks ning ka väljaprintidel.
* eeliseks võiks tuua “vabaduse” pildistada täiesti suvalisel ajahetkel, sest drooni ettevalmistamine lennutamiseks võtab vaid mõned minutid (va piirangutealadel lendamine), 2016juuli10_pilved-0123
* üldjuhul on heaks kõrguseks pildistamisel 20-50m, et objekt jääks pildile parima rakursiga. sellisel kõrgusel aga lennukilt pilti teha pole võimalik, erandkorras küll helikopterilt,

KUI SOOVID KIIRET JA OPERATIIVSET FOTOT JA MADALAMALT, SIIS VALI DROONIFOTO, KUI AGA SOOVID ÜLDPLAANI JA FOTOT KÕRGEMALT, SIIS VALI AEROFOTO!

VÕRDLEME AEROFOTOD JA DROONIFOTOT:
aerofoto üldplaanis näeb välja selline,

2016_mai_12_Tallinn-8865

ORIGINAALFAIL – OTSE KAAMERAST

sama foto cropitud lähemale (see ala mis on valges varjundis), et nagu näha on fail suur ning võimalik suurendada lähemale,

2016_mai_12_Tallinn-8865crop

VÕIMALIK TEHA LUGEMATU ARV ERINEVAID KAADREID

 

droonifoto üldplaanis näeb välja selline (sõltub siis kaamerast)

2017aprill09_Tallinn-0467s

ORIGINAALKAADER

2017aprill09_Tallinn-0467v

CROPITUD KAADER

Järgmistes postituses räägin sellest:
* mida tuleks teada foto tellimisel ning kuidas kujuneb välja maksumus samuti sellest milline aastaaeg ja kellaaeg valida pildi tegemiseks,

PARIM AEG AEROFOTODE JA DROONIFOTODE TEGEMISEKS SAABUB KOHE – MAI/JUUNI!